Hoe werk ik?
Iets gevonden in mijn webshop en ben je klaar om het te bestellen? Zodra jouw order binnenkomt ga ik met jouw bestelling aan de slag en maak ik deze met de hand. Speciaal voor jouw met veel aandacht en liefde. Er is daarom geen voorraad van alle webshop-producten. Omdat bijna alle producten in de webshop handgemaakt zijn, vraagt dat enig voorbereidingstijd. Inkoop-arbeid-inpakken-verzending. Als je jouw bestelling hebt ontvangen, open deze dan zorgvuldig en je zal een hoop liefde ontvangen bij het zien van jouw aankoop! Ik zou het heel leuk vinden als je jouw aankoop met mij zou willen delen via Instagram of Facebook.
Bedankt voor je bestelling en ik wens je veel plezier met jouw aankoop.
Leafs Lisette.
Wat zijn droogbloemen?
Droogbloemen zijn verse bloemen die op een speciale manier worden gedroogd. Dit gebeurt bij grote droogbloemen kwekers. Ze zijn iets duurder in aankoop dan verse bloemen. Maar met een klein beetje liefde kan je maanden, zelfs jaren van droogbloemen genieten. Gedroogde en gepreserveerde bloemen hebben weinig zorg nodig en met een paar eenvoudige tips en trucs komt je al een heel eind:
Vermijd rechtstreeks zonlicht
Kies binnen een plek voor je droogbloemen en houd ze weg van direct zonlicht. Zonlicht kan ervoor zorgen dat kleuren sneller vervagen (vooral roze en rode tinten) en de bloemen brozer worden.
Vermijd vochtigheid
Gedroogde bloemen houden niet van water of vocht. Plaats ze dus beter niet in een vochtige kamer zoals een badkamer. Vocht kan ervoor zorgen dat de bloemen slap worden of zelfs beschimmelen. Ze hebben dus écht geen water nodig.
Voorzichtig aanraken
Gedroogde bloemen zijn kwetsbaar, dus ga er voorzichtig mee om. Ze houden er niet van om al te vaak aangeraakt te worden, maar ze vinden het heerlijk om bewonderd te worden.
Verwijder stof
Als je gedroogde bloemen erg stoffig worden na een tijdje, kan je ze voorzichtig schoon maken met een föhn (zonder warmte en op de laagste snelheid) of voorzichtig met een plumeau. Doe dit niet te vaak, alleen als dat nodig is.
Bewaren
Als je de bloemen voor langere tijd wil opbergen, zoek dan een donkere en droge ruimte die niet te warm wordt. Vermijd kelders en zolders. Bewaar de bloemen in een kartonnen doos (geen plastic) en voeg indien mogelijk ceder toe om motten of insecten te vermijden.
Bestellen
Ziet mijn bestelling er precies hetzelfde uit als op de foto in de webshop?
Ik streef er altijd naar om de materialen te gebruiken die ook op de foto te zien zijn. Het kan voorkomen dat een bepaald materiaal niet op voorraad is bij mijn leverancier. Is dit het geval, dan zal ik er alles aan doen om een zo goed mogelijk vergelijkbaar product te leveren. Het kan dus voorkomen dat er andere materialen in je creatie zitten dan op de foto te zien is.
Ik wil iets anders bestellen dan er op de webshop te krijgen is.
Dat is zeker mogelijk. Mail jouw wensen naar info@leafsflowerart.nl of vul het contactformulier in op de website www.leafsflowerart.nl . Ik neem zo snel mogelijk contact met je op om je wensen te bespreken.
Ik wil een kaartje erbij.
Bij elk product kun je een eenvoudig en gratis kaartje bestellen. De tekst voor op het kaartje kun je daar ook invullen. Een mooi en luxe kaartje vind je als een apart product tussen de andere producten.
Levering
Wat is de levertijd?
Als je een bestelling hebt geplaats kun je vast niet wachten tot je het in huis hebt. Omdat alle creaties in de webshop handgemaakt zijn, vraagt dat enige voorbereidingstijd. Ik streef ernaar om jouw bestelling binnen 5 werkdagen (van maandag tot vrijdag) te versturen. Mocht het extreem druk zijn, dan hoop ik hierbij op je begrip als jouw bestelling vertraging oploopt en zal ik jou daar netjes per mail van op de hoogte brengen. Ook in verband met drukte bij PostNL kan het zijn dat je pakketje langer onderweg is.
Kan ik mijn bestelling volgen?
Nadat ik je bestelling heb afgegeven bij het postorderbedrijf, krijg je van mij een track&trace code waarmee je je bestelling kunt volgen en wanneer je deze op jouw gewenste adres mag verwachten. Krijg je geen track&trace code gestuurd of duurt de levering van je bestelling langer dan 12 werkdagen? Neem in dit geval contact met mij op via info@leafsflowerart.nl.
Wat zijn de verzendkosten?
De vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten bedragen €6,95. Woon je in Uitgeest? Dan bezorg ik je pakketje gratis! Dit wordt automatisch verrekend in je winkelmandje.
Wil je meer dan 1 product bestellen? Dat kan. Ik zorg dat dit samen verzonden kan worden. Mocht dit echter niet gaan, omdat bijvoorbeeld de hoeveelheid te groot is.. Dan breng ik je hier persoonlijk van op de hoogte i.v.m. eventuele dubbele verzendkosten. Twijfel je zelf? Neem dan eerst contact op over de eventuele extra verzendkosten.
Ik wil voor een bepaalde datum een product in huis hebben.
Bestel altijd tijdig als het om een speciale gebeurtenis gaat. Heb je last minute een cadeautje nodig? Stuur dan een mail naar info@leafsflowerart.nl en ik ga kijken wat ik voor je kan doen.
Hoe wordt mijn bestelling verpakt?
Om verspillen van papier, karton en plastic tegen te gaan, gebruik ik zo vaak mogelijk materiaal wat al een keer gebruikt is. Het kan dus voorkomen dat je bijvoorbeeld een doos krijgt met een merk erop. Ook zorg ik ervoor dat jouw product stevig in de doos zit en niet bekneld kan raken door eventuele verschuivingen. Omdat ik het voor iedereen als cadeautje inpak, is het altijd een feestje om uit te pakken!
Ik wil mijn adresgegevens veranderen.
Om je adres te wijzigen na het plaatsen van de bestelling, stuur je zo snel mogelijk een mailtje naar info@leafsflowerart.nl. Als je pakket al is aangemeld bij het postorderbedrijf, kan ik dit helaas niet meer wijzigen. Mocht je dit wel willen dan worden hiervoor nieuwe bezorgkosten in rekening gebracht.
Waar en wanneer kan ik mijn bestelling ophalen?
Je kunt ook je bestelling afhalen in mijn atelier in Uitgeest. Kies deze optie bij het bestellen van het product. Zodra je bestelling klaar is ontvang je van mij een persoonlijk mailtje dat jouw bestelling klaar ligt en waar het adres in Uitgeest is waar jij je bestelling kunt ophalen. Ook spreken we via mail af wanneer en hoelaat je jouw bestelling kunt ophalen.
Mijn bestelling heeft schade opgelopen bij de levering.
Zodra jouw bestelling klaar is, pak ik deze zorgvuldig in, zodat de kans op eventuele schade zo klein mogelijk is. Droogbloemen zijn nu eenmaal kwetsbaar, dus kleine schade bij droogboeketten ontkom je soms niet aan. Mocht het gebeuren dat jouw bestelling niet heel aankomt, laat dit mij dan weten via de mail info@leafsflowerart.nl . Zorg ervoor dat je dit zo snel mogelijk laat weten en dat je bijgaand foto’s stuurt van het pakket en de inhoud daarvan.
Betalen
Hoe kan ik betalen?
Je kunt bij mij veilig betalen met iDEAL via Mollie in de webshop.
Kan ik een factuur krijgen van mijn bestelling?
Ben je een zakelijke klant? Wil je een factuur van je bestelling in de webshop? Stuur dan een mailtje naar info@leafsflowerart.nl .
Retourneren
Helaas kan ik geen enkel bloemwerk terugnemen. Elke creatie wordt met liefde en met de hand speciaal voor jouw persoonlijk gemaakt.
Producten zoals; vazen en kandelaren kun je wel retourneren binnen 14 kalenderdagen vanaf ontvangst én op eigen kosten. Graag het product stevig ingepakken waardoor de kans op eventuele schade zo klein mogelijk is. Breng mij wel even op de hoogte van je terugzending via e-mail info@leafsflowerart.nl . Nadat je pakketje goed is aangekomen bij mij mag je een terugbetaling verwachten binnen de 14 dagen. Wil je meer informatie over een product voordat je tot koop over gaat? Stuur mij gerust een mailtje.